Odpowiedzi

2009-12-05T14:38:35+01:00
3x+5y+5= 3
2x-3y-3x=16

3x+5y=8
-x-3y-3x=16/*3

3x+5y=8
-3x-9y=16

-4y=24
y=6


3x+5y=8/*3
-x-3y=16/*5

9x+15y=24
-5x-15y=80
kreska i dodajemy
4x=104/dzielimy przez 4
x=26

rozwiązanie w klamerce: x=26
y=6

1 1 1
2009-12-05T14:49:40+01:00
3x + 5(y+1) =3
2x - 3(y-x) =16

3x+5y+5=3 /-5
2x-3y+3x=16

3x+5y=-2/*-5
5x-3y=16/*3

-15x-25y=10
15x-9y=48
+⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻
-34y=58/-34
y≈ -1,7


3x + 5(y+1) =3
2x - 3(y-x) =16

3x+5y+5=3 /-5
2x-3y+3x=16

3x+5y=-2/*3
5x-3y=16/*5

-9x15y=6
25x-15y=80
+------------
16x=86/16
x=5,375


y≈ -1,7
x=5,375
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T15:02:49+01:00
3x + 5(y+1) =3
2x - 3(y-x) =16

3x+5y+5=3
2x-3y+3x=16

3x+5y=-2 /*3
5x-3y=16 /*5

9x+15y=-6
25x-15y=80
------------------- dodajemy
34x=74
x=37/17

3x+5y=-2
3* 37/17+5y=-2
111/17+5y=-2
5y=-2-111/17
5y=-145/17
y=-29/17