W prostokątnej łazience o wymiarach 3m x 4m umieszczono trójkątną wanne(w lewym dolnym rogu 150cm x 150 cm) .NA podłodze mozna położyc dokładnie :

A. 1,125 m(kwadratowych) terakoty
B. 12 m(kwadratowych) terakoty
C. 10,875 m(kwadratowych) terakoty
D. 13,125 m(kwadratowych)terakoty



najdłuższa krawędz wanny ma długośc (w zaokrągleniu do 0,1dm):
A.21,2dm B.2,1dm C.11.3dm D.2,2dm

2

Odpowiedzi

2009-12-05T14:43:27+01:00
Powierzchnia łazienki = 4m×3m=12m²
powierzchnia zajmowana przez wannę =150cm×150cm×½= =1,5m×1,5m×½=1,125m²

wolna powierzchnia =(12-1,125)m²=10.875m²
odpowiedź C

Z tw. Pitagorasa liczymy krawędź wanny

x=√[(150cm)²+(150cm)²]=√[(15dm)²+(15dm)²]=√(450dm²)∞21,213∞21,2(dm)

odpowiedź A
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T15:18:36+01:00
P₁=a*b
P₁=1,5*4
P₁=6

P₂=a*b
P₂=1,5*2,5
P₂=3,75

P₃=a*b
P₃=1,5*1,5
P₃=2,25
2,25/2=1,125m² - wynik ten jest polem brodzika

P₁+P₂+P₃=P łazienki
6+3,75+2,25=12m²

P łazienki - P brodzika = P terakoty
12-1,125=10,875m²

ODP.Powierzchnia terakoty wynosi 10,875m²

Obliczamy najdłuższą krawędź brodzika z twierdzenia Pitagorasa:
c²=a²+b²
c²=1,5²+1,5²
c²=2,25+2,25
c=√4,5 =2,121cm
2,121cm*10=21,21≈21,2

ODP. A