Zadanie. ozwiazcie mi :)

U czlowieka duze oczy i duze rzesy dominuja nad malymi oczami i krotkimi rzesami. Obie cechy dziedzicza sie niezaleznie od siebie. Kobieta o duzych oczach i krotkich rzesach wyszla za maz za mezczyzne o malych oczach i dlugich rzesach. Ich jedyne dziecko ma male oczy i krotkie rzesy. Podaj genotypy rodzicow i dziecka.

3

Odpowiedzi

2009-12-05T14:48:47+01:00
A duże oczy
a małe oczy

B długie rzęsy
b krótkie rzęsy

genotyp matki Aabb
genotyp ojca aaBb
genotyp dziecka aabb
2009-12-05T14:48:41+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T14:49:59+01:00
O-duże oczy
o-małe oczy
R-długie rzęsy
r-krótkie rzęsy

Genotypy matki:
OOrr lub Oorr
Ojca:
ooRR lub ooRr
dziecka:
oorr
Nie wiem czy jest poprawnie ale według mnie tak .