1.Sprzedany na aukcji w 1989 roku znaczek pocztowy osiągnął rekordową cenę 1,1mln dolarów amerykańskich.Znaczek miał wymiary 2,8 cmX2,3cm.Ile kosztował każdy milimetr kwadratowy tego znaczka?Wynik zaokrąglij do 1 centa (0,01dolara)

2.Ekran monitora ma kształt prostokąta o bokach długości 2,7 dm i 2 dm, a ekran kalkulatora ma kształt prostokąta o bokach długości 10cm i 2 cm.Ile razy powierzchnia ekranu kalkulatora jest mniejsza od powierzchni ekranu monitora ?
Pomóżcie proszę ;(

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T15:05:15+01:00
P=2,8cmx2,3cm=6,44cm2
6,44cm2=64,4mm2
1100000dolarów:64,4mm2=17080,745dolarów=1708074,5centa

Odp. 1mm kosztował 1708074,5 centa.


2.
P=2,7dmx2dm=5,4dm2=540cm2
P=10cmx2cm=20cm2

540cm2:20cm2=27cm

Odp. Rożnica między kalkulatorem a jego ekranem wynosi 27razy.








1 5 1
2009-12-05T15:21:41+01:00
2.
P=2,7dmx2dm=5,4dm2=540cm2
P=10cmx2cm=20cm2

540cm2:20cm2=27cm

Odp. Rożnica między kalkulatorem a jego ekranem wynosi 27razy.
1 5 1
2009-12-05T15:21:26+01:00