A) Jaś i Małgosia mają razem 31 lat. Przed pięciu laty Jaś był dwukrotnie starszy od Małgosi. Ile lat ma Jaś, ile Małgosia.?.?.?
b) Agatka jest o 4 lata Młodsza od Jacka. Za sześć lat będą mieli razem 34 lata. Ile lat ma każde z dzieci?

Z góry dziekuje :)))

2

Odpowiedzi

2009-12-05T15:06:24+01:00
A]x-wiek jasia,,,,,y-wiek małgosi x+y=31→x=31-y,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, x-5=2(y-5),,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 31-y-5=2y-10,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, -y-2y=-10-31+5,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, -3y=-36→y=36:3=12 lat ma małgosia,,,,x=31-12=19 lat ma jas,,,,, b]x-wiek agatki,,,,,y-wiek jacka,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, x=y-4,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, x+6+y+6=34,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, y-4+12+y=34,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 2y=34+4-12,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 2y=26→y=13lat=wiek jacka,,,,x=13-4=9=wiek agatki
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T15:08:36+01:00
A)
x-wiek jasia
y- wiek małgosi

x+y=31
x-5=2(y-5)

x+y=31
x-5=2y-10

x+y=31/∧2
x-2y=-5

2x+2y=62
x-2y=-5
_______________-
3x=57
x=19
y=31-19=12
0dp:Jaś ma 19 a Małgosia 12 lat

b)
x-wiek Jacka
y wiek agatki

x=4+y
x+6+y+6=34

x-y=4
x+y=22
____________--
2x=26
x=13
y=13-4=9

odp agatka ma 9 a jacek 13 lat
5 5 5