Odpowiedzi

2009-12-05T15:38:00+01:00
A 3x2+ 4x - 15 =0
delta: 196, pierwiastek z delty 13
x1=1,5 x2= -2 5/6

c x(5-x)= (x-3)(x+1)
5x-x2=x2+x-3x-3
-2x2+3x+3=0
delta: 33, pierwiastek z delty to pierwiastek z 33
x1=-3-pierw. z 33/-4 x2 bedzie tak samo, tylko ze pprzed pierw. bedzie dodac zamiast odjac
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T15:44:03+01:00
A) -3x² - 4x +15 = 0
Δ=16 - 4×(-3)×15=196 → √Δ=14
x₁=(4+14)/-6=-3
x₂=(4-14)/-6=4/3
b) 12x + 7 = 21x²
21x² - 12x - 7 = 0
Δ=144 - 4×12×(-21)= 732 → √Δ=√732 = 2√183
x₁=(12-2√183)/42
x₂=(12+2√183)/42
c) (x-3)/x = (5-x)/(x+1)
(x-3)(x+1) = x(5-x)
2x² - 7x - 3 = 0
√Δ=√73
x₁=(7-√73)/4
x₂=(7+√73)/4
d) x/(3x-2) = (3x-2)/(x+4)
8x² - 16x + 4 = 0
√Δ=√128=6√2
x₁=(16-6√2)/16
x₂=(16+6√2)/16
e) x²/2 - 10 = 6x
x² - 12x - 20 = 0
√Δ=√224=4√14
x₁=(12-4√14)/2=6-2√14
x₂=6+2√14