1Balkon ma kształt prostokąta o wymiarach 4m x 1,5m.Ile płytek terakoty w kształcie kwadratu o boku 10 cm potrzeba do wyłożenie podłogi tego balkonu?



2Prostokątny obrazek o wymiarach 20cm x 35 cm naklejono na płytę pilśniową w kształcie prostokąta o wymiarach 50 cm x 40 cm.Jakie pole ma powierzchnia wokół obrazka ?

3

Odpowiedzi

2009-12-05T15:10:21+01:00
2009-12-05T15:11:33+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T15:14:38+01:00
1.
4m*1,5m=6m²
(10cm)²=100cm²=0,01m²
6m/0,01m²=600

ALBO:

4m=400cm
400/10=40
1,5m=150cm
150/10=15
15*40=600

Odp.: Potrzeba 600 takich płytek.

2.
20cm*35cm=700cm²
50cm*40cm=2000cm²
2000cm²-700cm²=1300cm²

Odp.: Powierzchnia wokół obrazka wynosi 1300cm².