Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T15:54:25+01:00
Razem jest 8 krawędzi,czyli 64:8=8cm=długosc 1 krawędzi,,,,,,,, oblicz h ściany bocznej z pitagorasa,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, h²=8²-4²→h²=48→h=4√3cm,,,,,,pole bryły =pole podstawy+pole boczne=a²+4 ×½×8×4√3=8²+128√3=64+64√3=64(1+√3)cm²
1 1 1
2009-12-05T16:00:39+01:00
64:8=8 cm
Pp= a²=8*8=64 cm²

Ppb=1/2a*h*4

h obliczamy z twierdzenia Pitagorasa a=4 c=8 b=?

a²+b²=c²
4²+b²=8²
b²=64-16
b²=48
b=√48=4√3=h

Ppb=4*4*4√3
Ppb=64√3

Ppc=Pp+ppb
Ppc=64+64√3=64(1+√3)
Ppc≈174,85
2 5 2