W prostopadłościanie o długości krótszej krawędzi n stanowi 36% długości najdłuższej krawędzi. Średnia krawędź ma długość o 12 cm większą niż najkrótsza. Zapisz objętość i pole prostopadłościanu w postaci wyrażeń algebraicznych !

2

Odpowiedzi

2009-12-05T18:34:41+01:00
A = 0,36x
b = 0,36x + 12
c = x

V = a*b*c = 0,36x * (0,36x + 12) * x = 0,1296x³ + 4,32x² j³
Pc = 2 * (a+b+c) = 2* (0,36x+0,36x+12+x) = 2 * (1,72x+12) = 3,44x + 12 j²
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T22:31:43+01:00
N - krótsza krawędź
c- najdłuższa krewędź, n =(36/100)c, c = 100n/36
b- średnia krawędź, b = n+12

Pole = 2nc + 2nb + 2bc

P = 2n(100n/36) + 2n(n+12) + 2(n+12)(100n/36)


V = nbc

V = n(n+12)(100n/36)
4 2 4