Zosia dostała piękny bukiet róż na imieniny. 2 dziewiąte bukietu to róże czerwone, a 1 szósta to róże żółte. pozostałe róze miały kolor różowy.
Jaka część bukietu stanowiły te różowe róże?
Pomuszcie mi proszę! w tym zadaniu są ułamki

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T15:57:05+01:00
2/9 + 1/6 = 12/54 + 9/54 = 21/54 - róże czerwone i zółte razem

54/54 - 21/54 = 33/54

Odp. Różowe róże stanowią 33/54 bukietu.

tak mi sie wydaje
2009-12-05T15:57:05+01:00
1-²/₉-¹/₆=¹⁸/₁₈-⁴/₁₈-³/₁₈=¹¹/₁₈,,,,,,,,,,,,,,,,,,,odp.stanowią ¹¹/₁₈ bukietu
2009-12-05T16:00:03+01:00
Róże czerwone i żółte stanowią 7 dziewiętnastych czyli reszta bukietu (róże różowe) stanowi 12 dziewiętnastych.