Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T16:11:44+01:00
Wiesz wydaje mi się, że strefa równikowa a okołorównikowa to jedno i to samo.

*Strefa równikowa:
-średnie temperatury powietrza powyżej +20 stopni C
-małe roczne amplitudy powietrza (około 5 stopni C)
-opady od 500 mm do 2000 mm
-na granicy strefy dwie pory: sucha i deszczowa
*Strefa okołorównikowa – gorąca , z temp. średnią powyżej 20 stopni C. Dzieli się na klimaty :
A) RÓWNIKOWY – duże opady , małe dobowe i roczne wahania temp. – Kotlina Kongo , Niz. Amazonki i Archipelag Malajski
B) PODRÓWNIKOWY WILGOTNY – dwie pory deszczowe i suche , nieznaczne wahania temp. – pn. część Wyż. Gujańskiej , pn. Australia , obrzeża Kotliny Kongo
C) PODRÓWNIKOWY SUCHY – sawannowy z porą suchą i deszczową oraz znacznymi wahaniami temp. – Sudan , śr. i pd. część Wyż. Brazylijskiej

Mam nadzieję, że pomogłam :)
16 4 16
2009-12-05T16:13:38+01:00
Równikowa - Srednia roczna temperatura powietrza przekracza tam 20 stopni C.
- na granicy tej strefy są dwie pory : sucha i deszczowa.
- roczna suma opadów od 500 - 2000 mm
- Występuje : Nizina Amazonki,Kotlina Kong , Archipelag Malajski
5 3 5