Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T16:01:25+01:00
Znaczenie paproci
Kopalne gatunki, formy drzewiaste żyjące w erze paleofitycznej przyczyniły się do powstania ogromnych złóż węgla kamiennego. W klimacie tropikalnym paprotniki reprezentowane są liczniej niż w umiarkowanym i stanowią istotny składnik biocenoz leśnych.Współczesne gatunki krajowe nie odgrywają większej roli w przyrodzie i ekosystemach, choć w niektórych lasach stanowią podstawowy składnik podszytu. Ze względu na rzadkość występowania wiele gatunków objętych jest ochroną prawną.
Nieliczne gatunki stosowane w leczeniu ludzi: widłak goździsty, skrzyp polny, nerecznica samcza.Na większą skalę paprocie hodowane są jedynie w celach dekoracyjnych, np. orliczka kreteńska.
cechy paproci (ogólny pokrój, liście) i nasiennych roślin (zalążki, budowa anatomiczna łodyg), które występowały na wszystkich kontynentach od karbonu po koniec jury; tworzyły prymitywne nasiona
13 1 13
2009-12-05T16:03:43+01:00
Cechy paproci:
Paprocie mają duże liście o blaszkach podzielonych na mniejsze listki.
23 2 23