Ola zmieszała 2/3 (dwie trzecie) szklanki soku pomarańczowego i 1/3 szklanki soku cytrynowego. Wypiła pół szklanki napoju i dopełniła ją sokiem cytrynowym . Potem wypiła 1/6 szklanki napoju , ale jeszcze jej nie smakował , więc dopełniła szklankę sokiem cytrynowym. Napój okazał się wspaniały . Ola wypiła go do dna . Ile szklanek napoju wypiła Ola i którego soku wypiła więcej , cytrynowego czy pomarńczowego ?

Proszę o obliczenia i odpowiedz , aby to nadawało się do przepisania ...


Z góry THX !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T16:19:23+01:00
Sok pomarańszowy- 1/3+2/3=1
sok cytrynowy- 1/3+1/2+1/6= 2/6+3/6+1/6=1
ile szklanek napoju wypiła?
1/2+1/3+1/6+1=3/6+2/6+1/6+1=2
odp.Ola wypiła 2 szklani napoju, po jednej szklance każdego soku
licze na najlepsze;)
20 4 20
2009-12-05T16:24:31+01:00
4/6 + 2/6 - 3/6 = 3/6

3/6 + 3/6 = 6/6

6/6 - 1/6 = 5/6

5/6 + 1/6 = 6/6

6/6 - 6/6 = 0

sok pomarańczowy:
4/6 szklanki = 2/3

sok cytrynowy:
2/6 + 3/6 + 1/6 = 6/6 = 1

Odp.: Ola wypiła 2/3 szklanki soku pomarańczowego i całą szklankę soku cytrynowego.
7 4 7
2009-12-05T16:30:06+01:00
½+⅙+1= 1⅔ wypiła szklanek

wypiła więcej soku pomarańczowego:
2/6 + 4/6 = 1

soku cytrynowego:
2/6+ 2/6= 4/6= 2/3
2 3 2