Spalanie całkowite półspalanie i niecałkowite:

niecałkowite
2C₄h₁₀ + 5O₂ ----> 8C + 10 H₂O
całkowite
2C₄h₁₀ + 13O₂ ----> 8C + 10 H₂O
półspalanie
2C₄h₁₀ + 9O₂ ----> 8C + 10 H₂O

NO DOBRA ALE SKĄD WIADOMO ŻE TAM BĘDZIE 9 TAM 13 A TAM 8 JAK TO OBLICZYĆ ??? PROSZĘ O POMOC

3

Odpowiedzi

2009-12-05T16:40:52+01:00
Tego wcale nie musisz liczyć tylko prawa strona ma Ci się równać z lewą np. jeżeli masz po lewej stronie 4 atomy tlenu to musisz tak uzupełnić ażeby i po prawej też było 4 atomy tlenu....Już inzczej nie umiem wytłumaczyć:(
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T16:42:10+01:00
Po obu stronach rownania musi sie zgadzac liczba atomow. Czyli jak po lewej masz 2C₄ to 2*4 = 8 czyli po prawej stronie jest 8 atomow wegla----> 8C

2C₄h₁₀ + 9O₂ ----> 8C + 10 H₂O
-atomy wodoru: po lewej: 2*10=20 to po prawej jest: 10*2=20
i tak samo we wszystkich przykladach
Czyli musisz liczyc wszystkie atomy aby sie zgadzala ich liczba po obu stronach
2009-12-05T16:43:21+01:00
Strona substratów=stronie produktów
więc ilość C po lewej stronie musi być równe ilości C po prawej stronie po lewej jest 8 C więc musimy po prawej stronie napisać 8
tak samo postępujemy w innych przypadkach