Odpowiedzi

2009-12-05T20:47:14+01:00
Słowa Teresy Romer ,, Sama kara nie pozwoli sprawcy zobaczyć i zrozumieć zła, które uczynił"

Te słowa mówią nam o tym,że czlowiek mimo kary nie zawsze rozumie dlaczego został ukarany. Nie przeżywa tego samego co czlowiek, którego skrzywdził. Sprawca może nawet mniej cierpieć, niż osoba pokrzywdzona np. przy zabójstwie. W tym wypadku zabójca nie posiadający dzieci nie zrozumie matki, czy ojca pokrzywdzonego. Trzeba byłoby, aby oskarżony wszedł w skórę osoby, którą skrzywdził.Według mnie oprócz kary trzeba znaleźć również inny sposób rozwiązujący problem z wymierzeniem sprawiedliwego wyroku. Można, więc rzec, że sędzia w sądzie ma bardzo trudne zadania. Osoba popełniająca zły czyn na niekorzyść drugiego człowieka nigdy nie pozna jego odczuć. Zgadzam się z panią Teresą Romer sama kara nie pozwoli sprawcy zobaczyć i zrozumieć zła, które uczynił. Mam nadzieję, że w przyszłości wymyślą system, który pozwoli oskarżonemu ponieść godna karę.

*pozdrowienia;****
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T21:06:14+01:00
Często nieświadomie popełniamy błędy. Jeśli zostaniemy ukarani za dany czyn często buntujemy się przeciw karze i nie wyciągamy żadnych wniosków na przyszłość. Powód? Nie rozumiemy jaki wpływ na rzeczywistość miało to, co się stało i dlaczego (według karzącego nas) zrobiliśmy źle. Sama kara to za mało. Trzeba pomóc dostrzec i zrozumieć popełniony błąd, aby wzbudzić w winowajcy żal. Jednocześnie należy dać do zrozumienia, że nadal są otwarte drzwi. Możliwość zmiany na lepsze. Poprawy. Tylko wtedy kara ma sens. Jest przyjęta bardziej pokornie. Pozwala spojrzeć na pewne sprawy z innej perspektywy, bardziej wszechstronnie. Daje to poczucie sprawiedliwego traktowania i nadzieję, że jeszcze nie wszystko stracone. Pozwala się rozwijać, dzięki temu, że starając się zrozumieć do rozwiązania i puenty dochodzimy sami (może poza ewentualnym ukierunkowaniem, kiedy czujemy się zagubieni…). „Sama kara nie pozwoli sprawcy zobaczyć i zrozumieć zła, które uczynił”. Trzeba widzieć i rozumieć sercem!


:)


Mam nadzieję, że pomogłam trochę.

;*
1 5 1