Mam nadzieję że ktoś mi to rozwiąże bo w ogóle nie kapuje .

Temat:Inne obiekty astronomiczne.Loty kosmiczne

1.Ile kilometrów ma rok świetlny?
2.Co to jest satelita geostacjonalny?
3.Co to jest pierwsza prędkość kosmiczna-Podaj wartość
4.Co to jest druga prędkość kosmiczna-Podaj wartość.

2

Odpowiedzi

2009-12-05T16:30:41+01:00
1. Ma 9467280000000 km
2. To jest taki satelita, który zawsze pozostaje ponad określonym punktem znajdującym się na Ziemi i przemieszczający się w przestrzeni kosmicznej razem z obrotami kuli ziemskiej.
3. To jest najmniejsza pozioma prędkość,którą należy nadać ciału względem przyciągającego je ciała niebieskiego, aby ciało to poruszało się po zamkniętej orbicie.
4. To jest prędkość, jaką należy nadać obiektowi, aby opuścił na zawsze dane ciało niebieskie poruszając się dalej ruchem swobodnym. Czyli jest to prędkość, jaką trzeba nadać obiektowi na powierzchni tego ciała niebieskiego, aby tor jego ruchu stał się parabolą lub hiperbolą.

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-05T17:32:05+01:00
1.
9,5 * 10(do potęgi 15)m
ok. 10 bilionów km

2. Satelita geostacjonarny, satelita umieszczony na orbicie geostacjonarnej; jego okres obiegu wokół Ziemi jest równy okresowi obrotu Ziemi wokół swej osi, co sprawia, że dla ziemskiego obserwatora satelita geostacjonarny znajduje się zawsze w tym samym miejscu na niebie

3. Pierwsza prędkość kosmiczna to najmniejsza pozioma prędkość, jaką należy nadać ciału względem przyciągającego je ciała niebieskiego, aby ciało to poruszało się po zamkniętej orbicie.
v=√GM/R (pierwiastek z GM/R)

4. II prędkość kosmiczna(prędkość ucieczki) - prędkość jaką należy nadać ciału wystrzelonemu z powierzchni ziemi aby oddaliło się od niej na nieskończenie dużą odległość(czyli opuściło pole grawitacyjne)
V=√2GM/R(pierwiastek z 2GM/R) = √2gR (pierwiastek z 2gR)