Odpowiedzi

2009-12-05T17:05:15+01:00
Osseina to substancja organiczna, która nadaje kościom sprężystość;
Sole mineralne(głównie węglany i fosforany wapnia), które nadają kości twardość i wytrzymałość.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T17:13:54+01:00
1. osseina - nadaje kościom sprężystość i elastyczność
sole mineralne - dodają kościom twardość i wytrzymałość
2.związki organiczne - nadają kości elastyczność i odporność na zniekształcenia
związki nieorganiczne - niestety nie wiem
2009-12-05T17:15:36+01:00
1) kości mają własne naczynia krwionośne, biegnące w kanałach Hu versa wokół tych kanałów ułożone są blaszki kostne z osseiny. osseina to organiczny związek, który nadaje kości elastyczności. o twardości kości decydują związki mineralne gł. fosforan, węglan wapnia. z wiekiem jest mniej związków mineralnych niż organicznych i dlatego kości stają się kruche .
1 2 1