Zastąp cyfry odpowiednimi formami liczebników głównych. Określ ich rodzaj i przypadek.

a) (4).......chłopcy uczą się do sprawdzianu. ........(tutaj rodzaj i przypadek).
b) (4)....... chłopców spotkało się na podwórku .........
c) (7) książek leżało na półce. ..........
d) W magazynie zabrakło (7) ....... książek ...........
e) Z zawodów wróciliśmy z (3) ........ nagrodami. ..........
f) Jeden z (3) kolegów zdobył główną wygraną. ...........

Proszę o dość szybką odpowiedź, z góry dziękuję ;**!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T17:59:14+01:00
1. Czterech dopełniacz
2. Czterech dopełniacz
3.Siedem mianownik
4. Siedmiu narzędnik
5. z trzema miejscownik
6.Trzech dopełniacz
2 4 2
2009-12-05T18:19:58+01:00

a) (4)Czterej chłopcy uczą się do sprawdzianu. -Wołacz
b) (4) Czterech chłopców spotkało się na podwórku - Mianownik
c) (7) Siedem książek leżało na półce. Mianownik
d) W magazynie zabrakło (7) siedmiu książek Dopełniacz
e) Z zawodów wróciliśmy z (3) trzema nagrodami. Narzędnik
f) Jeden z (3) trzech kolegów zdobył główną wygraną. Mianownik
3 4 3