Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T18:05:48+01:00
Policzymy, ile substancji byłoby w roztworze 4 %:

4 g substancji------------------------------------100 g roztworu
x(g substancji)----------------------------------- 6 000 roztworu

x = 240 g substancji

A teraz przed dolaniem:

240 g substancji--------------------------------------4 000 g
x (g substancji)--------------------------------------100 g

x = 6%

A więc początkowy roztwór musiał mieć stężenie mniejsze od 6%.

Gdyby było źle, proszę złgosić złe rozwiązanie.

Pozdro))
2009-12-05T18:31:13+01:00
4%-4l
x-6l
x=6*4/4=6%
czyli mniej niż 6%

Nie jestem tego pewien na 100%
  • Użytkownik Zadane
2009-12-05T21:43:18+01:00
4 g - 100 g
x - 6 000 g
x=4*6000/100=240 g

240 g - 4 000 g
x - 100 g
x= 240*100/2400=6

Także nie gwarantuje