Witam .! Moje zadanie brzmi następująco :


Ułóż 6 zadań i rozwiąż.Zadania mają być o tematyce "Pola i obwody figur".
Prosiłabym,żeby zadania były na poziomie 6 kl,ale również,żeby nie były aż tak proste.Z góry dziękuję.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-05T18:12:29+01:00
1.Oblicz pole trójkata rownobocznego o wysokości 5 cm i obwodzie 15

P=?
Ob=15
h=5
Ob=15:3=5
P=1/2 ah
P=1/2*5*5
P=12,5 cm kw.


2.Oblicz obwód trójkata rownobocznego o polu 25cm kw. i wysokosci 10 cm
Ob=?
P= 25
h = 10
Ob=3a
P=1/2*a*h
25=1/2*a*10
25=a5
a5=25//5
a=5

ob=3*5
ob=15

3.
oblicz pole trojkata prostokatnego o boku h=12cm a=14
P=1/2*a*h
P=1/2*12*14
P=6*14
P=84cm kw.


4.oblicz pole trapezu ronoramiennego gdzie podstawa a wynosi 15 cm , wysokosc 4, obwod 50, a ramie jest 3 razy krotsze od podstawy a.
p = 1/2 (a+b)h
h=4
a=15cm
b=?
p=?
c=15:3=5
ob=50
b=50-5-5-15
b=25cm
p=1/2(15+25)4
p=40*2
p=80 cm kw.

5.
oblicz pole kola wiedzac ze Π(pi) wynosi 3,14 a promien kola 10 cm
p=Πr kwadrat
p=3,14*10kwadrat
p=3,14*100
p=314cm kwadratowych

6.
oblicz pole rombu jezeli jego obwod wynosi 80cm a wysokosc jest 2 razy krotsza od boku a

p=?
p=a*h
ob=80cm
a=?
a=80:4
a=20
h=?
h=20:2
h=10
p=20*10
p=200cm kwadratowych.

2009-12-05T18:14:28+01:00
1.Farmer ogrodził swoją farmę mającą kształt rombu. Obwód tego rombu wynosi 24cm natomiast wysokość jest równa 5cm. Oblicz pole tej farmy.

24:4=6
P=ah
P=6x5
p=30cm²
2009-12-05T18:18:09+01:00
Obwód kwadratu wynosi 20cm. Ile wynosi jego pole?
Obw.= 20cm
20:4=5
P= a*a
P= 5*5= 25 cm²