Odpowiedzi

2009-12-05T18:51:47+01:00
Dodaj 8 + 6 = 14
No i dodaj to jeszcze raz coś się równa 28cm
Ob. = 28 cm
((Wydaje mi się że tak nie wiem co to jest za bardzo deltoid))
2009-12-05T18:54:40+01:00
Zrób sobie rysunek i opisz go wg moich wytycznych
d₁=12 cm - krótsza przekątna, która dzieli deltoid na pół
h₁=6 cm - krótsza wysokość powstałego pierwszego trójkąta
h₂=8 cm - dłuższa wysokość powstałego drugiego trójkąta

d₂=h₁+h₂
d₂=6+8=14 cm
a- to krótsze ramię deltoidu
b- to dłuższe ramię deltoidu

wartości a i b musimy wyliczyć

korzystamy z twierdzenia Pitagorasa
(½d₁)²+(h₂)²=b²
6²+8²=b²
100=b²
b=10

(½d₁)²+(h₁)²=a²
6²+6²=a²
72=a²
a=6√2

Ob=2a+2b
Ob=2×6√2+2×10=20+12√2≈36,97
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T20:40:48+01:00
P1= 12*6 :2
P1= 36cm2

P2= 12*8:2
P2=48
P= 36+48= 84 cm2