Odpowiedzi

2009-12-05T19:03:40+01:00
Dane:
mr₁=100g
Cp₁=5%
ms₃=10g
Szukane:
Cp₂=?
Rozwiązanie:
Cp₁=ms₁/mr * 100%
ms₁=Cp₁*mr/100%
ms₁=5*100/100
ms₁=5g
ms₂=ms₁+ms₃
ms₂=5+10
ms₂=15g
mw₁=mr₁-ms₁
mw₁=100-5
mw₁=95g
mw₁=mw₂
Cp₂=ms₂/ms₂+mw₂ * 100%
Cp₂=15/15+95 * 100%
Cp₂=15/110 * 100%
Cp₂=13,6%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T20:40:17+01:00
Macie wyobraźnie jeśli chodzi o obliczenia :D
w 100g 5% roztworu siłą rzeczy jest 5g substancji.
dodajemy 10g substancji zatem mamy:
5+10=15g substancji
100+10=110g całego roztworu
Cp=ms/mr*100%
Cp=15/110*100%=13,63%
i tyle ;)