Treść zadania:

Atomy i cząsteczki są zbyt małe, aby zobaczyć je pod mikroskopem optycznym, tak jak możemy zobaczyć bakterie czy wirusy. Wiadomo, że cząsteczka wody ma wielkość 0.0001um, zaś bakteria ok. 0,5 um.

a.) Oblicz, ile razy bakteria jest większa od cząsteczki wody.
b.) Gdyby bakterię powiększyć tyle samo razy, ile razy jest większa od cząsteczki wody, to miałaby ona wielkość:
A.pchły (ok. 2-3mm)
B.biedronki (ok.5mm)
C.chrabąszcza (ok. 30mm)

Za to zadanie dam 35 pkt bo jest troszkę trudne :)

3

Odpowiedzi

2009-12-05T19:01:43+01:00
A) 0,5 um : 0.0001 um = 5000
b) 0,5 um * 5000 = 2500 um
2500 um = 2,5 mm

odp. A
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T19:01:46+01:00
A.) Oblicz, ile razy bakteria jest większa od cząsteczki wody.
0,5 / 0.0001 = 5000

b.) Gdyby bakterię powiększyć tyle samo razy, ile razy jest większa od cząsteczki wody, to miałaby ona wielkość:
A.pchły (ok. 2-3mm)
5000 x 0,5 = 2500
5 4 5
2009-12-05T19:02:02+01:00
A)Dzielimy wielkość bakterii przez wody:

0,5 / 0,0001 = 5000 - tyle razy bakteria jest większa od wody.

b) 0,5 * 5000 = 2500 um = 2,5mm - miałaby wielkość pchły
9 4 9