MATEMATYKA WOKÓŁ NAS KLASA 6
ZADANIE OD 1 DO 7

1. Narysuj dwa wielokąty wypukłe : ABCD i KLMNO i ich przekątne. Wypisz wierzchołki, boki i przekątne tych wielokątów.

2. Narysuj sześciokąt wypukły i i jego przekątne. Ile przekątnych ma ten sześciokąt?

3. Narysuj siedmiokąt wklęsły i oznacz jego wierzchołki.

4. Narysuj sześciokąt, w którym każde dwa sąsiednie boki są prostopadłe. Czy otrzymałeś figurę wypukłą?

5. Narysuj trójkąt foremny o boku równym 5 cm i oblicz jego obwód.

6. Narysuj czworokąt foremny o boku równym 4,5 cm i wykreśl w nim jego przekątne. Oblicz obwód tego czworokąta.

7. Narysuj czworokąt wypukły. Kolorem czerwonym zaznacz jego kąty wewnętrzne, a kolorem niebieskim jego kąty zewnętrzne.

NIE PISAĆ GŁUPICH ODPOWIEDZI , BO ZOSTANĄ SPAMOWANE, USUNIĘTE I ZGŁOSZONE DO MODERATORA.
NIE UMIESZ? NIE RÓB.
I NIE PISAĆ ' TRUDNE ' NIE UMIEM , ITP .

ODPOWIEDZI+ RYSUNKI W ZAŁĄCZNIKU!!!

2

Odpowiedzi

2009-12-05T20:11:34+01:00
Http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/405a797f285f4b87.html

licze na naj
28 3 28
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T20:33:16+01:00
1. ABCD:
-wierzchołki: A, B, C, D
-boki: AB, BC, CD, DA
-przekątne: AC, BD

KLMNO:
-wierzchołki: K, L, M, N, O
-boki: KL, LM, MN, NO, OK
-przekątne: KM, KN, LO, LN, OM

2. Ten sześciokąt ma 9 przekątnych.
4. Tak, otrzymałam figurę wypukłą.
5. obwód= 5cm+5cm+5cm= 15cm
6. obwód= 4,5cm + 4,5cm + 4,5cm + 4,5cm= 18cm

rysunki do dwóch ostatnich zadań wyślę ci w poleceniu drugim, które napisałaś (to za 10 punktów) bo tutaj się nie mieszczą

21 4 21