Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T19:25:42+01:00
1, obecność grzebienia na mostku
2, obecność kości pneumatycznych
3, kończyny przednie przekształcone w skrzydła
4, obecność kości skokowych
;)))
1 5 1
2009-12-05T19:27:42+01:00
Podstawą szkieletu jest duży mostek. Z przodu występuje silna obręcz barkowa z parą wąskich łopatek. Mocne więzadła łączą je z kręgosłupem i żebrami, gdzie łopatki łączą się z parą kości krucznych. W gniazdach uformowanych przez łopatki i kości krucze zawieszone są skrzydła. Z przodu łopatki połączone są parą kości, których dolne końce są trwale zrośnięte tworząc obojczyk w kształcie litery V. Ta budowa szkieletu zapobiega zgnieceniu ciała ptaka przez mięśnie, które wprawiają skrzydła w ruch. Od obręczy biodrowej odchodzą kości nóg, zapewnia to dużą powierzchnię do zamocowania mięśni nóg i jest to wystarczająco silna konstrukcja do wytrzymania wstrząsu podczas lądowania. Kręgi ogonowe są skrócone i zrośnięte tak, że pióra ogona wyrastają prawie z tego samego miejsca. Boki szkieletu stanowią żebra przyrośnięte od góry do kręgosłupa i od dołu do mostka
1 3 1
2009-12-05T22:08:10+01:00
- są połączone z układem oddechowym
- żebra mostkowe złożone z dwóch części połączonych ruchomo
- kończyny przednie są przekształcone w skrzydła
- obojczyki zrośnięte w widełki
1 2 1