Odpowiedzi

2009-12-05T19:30:30+01:00
Będzie to bardzo dużo a mianowicie 120 metrów sześciennych
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T19:48:34+01:00
Wysokość ściany bocznej wraz z wysokością ostrosłupa i połową długości podstawy tworzy trójkąt o kątach: 60°, 90° i 30°, czyli połąwę trójkąta równobocznego. Wysokość ostrosłupa to wysokość trójkąta równobocznego o boku długości 12cm, dlatego ma długość (a√3/2=12√3/2=6√3) 6√3cm. Natomiast bok kwadratu w podstawie ma tę samą długość co krawędź boczna, czyli 12cm.
Dane:
a=12cm
Pp=a²=(12cm)²=144cm²
H=6√3cm
V=Pp*H*⅓
V=144*6√3*⅓=
Pb=4*12cm*12cm*/2=
Odp.Pole powierzchni bocznej tego ostrosłupa wynosi 288cm², a jego objętość 288√3cm³.
  • Użytkownik Zadane
2009-12-05T19:50:31+01:00
Sin 60*= H/4
H wysokość ostrosłupa
h = wysokość sciany bocznej = 4
H = son60* * 4 = √3/2 * 4 =2√3

cos60 = (d/2) / 4
d= a√2

d przekątna ostrosłupa
a długośc boku

cos60 ={ (a√2)/2}/4 skracajac ułamek mamy
1/2 = 2a√2 /*2
1=4a√2
a=1/2√2

Ppc pole powierzchni całkowitej
Ppc = a²+4*1/2a*h
Ppc = (1/2√2)² + 4*1/2*(1/2√2)*4 = 1/8+4/√2 = 0,125 +2,84 = przyblizzeniu 3

Ppb pole powierzchni bocznej
Ppb = 4*(a²√3/4) = 4*(1/2√2)²*√3/4)=√3/8= przyb 0,22