Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T19:40:14+01:00
Etapy pracy nad reportażem:

1.
wybór wydarzenia - należy go dokonać, kierując się ilością posiadanych informacji, możliwością dotarcia do świadków, dokumentów
2.
gromadzenie wiedzy - należy określić jakie fakty trzeba ustalić, następnie zgromadzić wszystkie dostępne informacje, relacje świadków i uczestników, pokategoryzować je i dokonać ich selekcji
3.
wybór kompozycji - porządek ma ogromne znaczenie - wpływa na wiarygodność reportażu; może to być układ logiczny, chronologiczny lub porządek podyktowany kolejnością informacji, do których docierał reporter
4.
pisanie reportażu
5.
redakcja - niezwykle ważny moment dla reportażu - na autora czyha tutaj wiele pułapek: może pozostać na poziomie sprawozdania lub wpaść w formę opowiadania. Żadna z tych skrajności nie jest dobra. Szukaj złotego środka. Na tym etapie musisz pamiętać również, że kolejność i selekcja faktów już są pośrednim komentarzem.

Reportaż może streszczać lub przywoływać czyjeś wypowiedzi, ale korzystniej jest umieścić je we własnej relacji
1 5 1
2009-12-05T19:42:41+01:00
1.Kto jest bohaterem Twojego reportażu? Musisz podac wszystkie informacje na temat bohatera reportazu.
2.Co się wydarzyło? Co zrobiła ta osoba? Czego była świadkiem? To pytanie dotyczy wydarzenia, o którym chcesz opowiedzieć.
2.Gdzie to się wydarzyło? Podaj dokładne miejsce.
3.kiedy?Podaj czas wydarzeń.
4.Po co i w jakim celu o tym piszesz- co chcesz przez to powiedzieć, jaki problem poruszyć?
5.Podaj przyczyny podjęcia tego tematu.

Pamiętaj, aby zawieral sprawdzone informacje.
8 4 8