Zad.1.
Sole mineralne dostarczają organizmowi pierwiastków niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania. Do podanych opisów dopisz właściwe nazwy pierwiastków.
a) Wchodzi w skład kości i zębów, umożliwia pracę mięśni....
b) Składnik hemoglobiny....
c) Umożliwia pracę układu nerwowego i serca....

Zad.2.
Opisz, w jaki sposób woda bierze udział w regulacji temperatury ciała człowieka.

Z Góry Dziękuje ;D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T21:15:47+01:00
Zad. 1
a) wapń (Ca)
b) Żelazo (Fe)
c) magnez (Mg) i potas (K)

zad. 2
Pot w 99% składa sie z wody.
Gdy się pocimy kropelki potu znajdują się na naszym ciele. Uwalniana cieplna energia przez nasz organizm jest wykorzystywana do parownia naszego potu, dlatego chociaż nasza temperatura powinna wzrastać, jest taka sama lub zmniejsza się.

Proszę bardzo ;)
421 4 421
  • Użytkownik Zadane
2009-12-05T22:40:34+01:00
Zad. 1
a) wapń
b) żelazo
c) magnez

Zad.2
Woda u dorosłego człowieka stanowi ok. 60% organizmu ludzkiego. W gorące dni woda schładza nasz organizm, sprawia, że się pocimy. Jest to ochrona przed ogrzaniem, utrzymanie stałej temperatury ciała, przy ciągłym i odpowiednim nawilżenie płuc.

mam nadzieje,ze pomogłam!;D
176 3 176