Harcerze pokonali w ciągu pierwszej godziny 6 km, a w ciągu następnych dwóch godzin 9km. Oblicz średnią wartość ich prędkości. Jak długo muszą pokonywać drogę 25 km, idąc z taką samą średnią szybkością.?
Proszę o dokładne obliczenia,
bo jestem w stanie zgłaszać jako błędne xxD
A więc postarajcie się ;**
Szybko ;]

2

Odpowiedzi

2009-12-05T20:47:24+01:00
Vsr=Sc/tc

Sc=6+9=15 [km]
tc=3 [h]
Vsr=5 [m/s]

S=Vsr*t => t=S/Vsr
t=25/5=5 [h]
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T20:51:41+01:00
6km + 9km = 15km
15km : 3h = 5km/h <---średnia prędkość
25km : 5km/h = 5h
2 5 2