Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T20:45:55+01:00
100% = 198zł
70%= x

x=70*198/100
x=138,6zł

198-138,6=59,4zł

Odp. Jedna książka kosztuje 59,4zł, a druga 138,6zł

2009-12-05T20:48:38+01:00
Jeżeli 1 jest 20% droższa to znaczy ze ona jest warta 60% zapłaconych pięniędzy a 2 40%.
100%=198zł
10%=19zł 08gr obliczylem to 198zł :10
czyli 10%=19zł08gr x 6=60%=118,8gr czyli 60% 1 książka kosztuje 118,8gr
198zł-118,08gr-79zł92gr=40%

1 książka 118,08zł 2 ksiązka 79,92zł

2009-12-05T20:54:42+01:00
198:2=99 zł
99×20% =19,8
99+19,8= 118,8

198-118,8= 79,2

Odp: Pierwsza książka kosztowała 118,8 zł, a druga 79,2 zł.