Odpowiedzi

2009-12-05T20:50:35+01:00
28 - (0,15*28) = 23,8

23,8 - (0,1*23,8) = 21,42 zł <-- cena towaru po obniżkach
2009-12-05T20:50:07+01:00
28zł*25%=7zł
28zł-7zł=21zł
odp.Towar po obniżce kosztuje 21zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T20:51:13+01:00
Cene towaru obnizono o 15 % , a pozniej jeszcze o 10 % . Podaj cene towaru jezeli przed obnizka kosztowala 28 zł

28-15%*28=28-0,15*28=28-4,2=23,8 zł -cena po II obniżce
23,8-10%*23,8=23,8-0,1*23,8=23,8-2,38=21,42zł - cena po II obniżce
Towar po obniżkach kosztował 21,42zł.