Napisz znaczenie glonów w przyrodzie. Podaj po trzy.

Pozytywne znaczenie Negatywne znaczenie
............................ .............................
............................ .................................
........................... ...............................

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T21:30:18+01:00
Pozytyw:
produkują materie organiczą
pokarm dla drobnych roślinożernych zwierząt
wzbogacaja zbiorniki wodne w tlen

negatyw:
substancje toksycze
powoduja korozje na statkach
niektóre powodują poważne choroby
1 5 1
2009-12-05T21:30:13+01:00
- uczestniczą w procesach tworzenia i rozpadu skał,

- biorą udział w krążeniu pierwiastków w przyrodzie np. węgla i tlenu,

- są ważnym składnikiem planktonu.


- mogą powodować niedrożność rur i przewodów kanalizacyjnych

- wyrządzają poważne szkody na statkach (korozja)

- niektóre są pasożytami powodującymi poważne choroby


1 3 1
2009-12-05T21:32:03+01:00
Pozytywne:
-biorą udział w biologicznym oczyszczaniu wód,
-glony wykorzystywane są jako pokarm dla ryb,
-są źródłem witamin:jodu,boru,soli potasowej i solowej,

Negatywne:
-zakwity wody i przyduch,
-mogą powodować niedrożność rur i przewodów kanalizacyjnych,
-niektóre produkują substancje toksyczne wydzielane do wody,
1 4 1