Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T22:26:50+01:00
Ms1=?
mr1=40kg
cp1=5%

cp=ms/mr×100% |×mr
cp×mr=ms×100% |÷100%
ms=(cp×mr)/100%

ms=(5%×40kg)/100%
ms=2kg

ms2=2kg
mr2=?
cp2=2%

cp2=ms/mr×100% |×mr
cp×mr=ms×100% |÷cp
mr2=(ms×100%)/cp
mr2=(2kg×100%)÷2%
mr2=100kg

100kg-40kg=60kg
Odp:należy dolać 60kg wody
(w nawiasach zaznaczyłem to co jest nad kreską ułamkową, nie przepisuj ich tj. nawiasów)
6 2 6
2009-12-05T22:35:40+01:00
Najpierw obliczamy ilość czystej soli:
5% * 40kg = 0,05 * 40kg = 2kg
następnie obliczamy ilość wody aby roztwór miał żądane stężenie:
x - waga roztworu
2kg --- 2%
x kg ---100%
x = 2kg * 100(%) / 2(%)
x = 100kg
100kg - 40kg = 60kg

Można też matematycznie:
x - ilość kg wody słodkiej
0,05 * 40 = 0,02 (x+40)
2 - 0,8 = 0,02x
1,2 = 0,02x
x = 1,2 / 0,02
x = 60

Należy dodać 60kg wody słodkiej
8 5 8