Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-05T23:09:05+01:00
H=1u
N=14u
O=16u

HNO2=1+14+32=47
HNO3=1+14+48=63

HNO2
%N=14/47*100%=29,7%

HNO3
%N=14/63*100%=22,2%

Odp:Większa zawartosć procentowa azotu jest w HNO2( w kwasie azotowym III)
149 4 149
2009-12-05T23:12:58+01:00
Kwas azotowy (III)- HNO₂
M HNO₂= 47g/mol

47g- 100%
14g- x

x≈ 29,78%

kwas azotowy (V)- HNO₃
M HNO₃= 63g/mol

63g- 100%
14g- x

x≈ 22,22

większa zawartość % azotu jest w kwasie azotowym (III)
70 4 70