Odpowiedzi

2009-12-06T00:25:24+01:00
Dane:
V=300cm³
Ρ=1,3g/cm³
cp1=50%
cp2=68%

mr=V*ρ=300cm³*1,3g/cm³=390g
cp=ms*100%/mr
ms=cp1*mr/100%=50*390/100=195g
cp2=ms*100%/mr
mr=ms*100%/cp2=195g*100/68=287g
390-287=103g

Odp:Należy odparować 103g wody
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T00:41:33+01:00
M rozp. = ?
V1 = 300 cm3 = 300 ml
Cp1 = 50%
d= 1,3 g/ cm3 = 1,3g/ml
Cp2=68%
Obliczamy z gęstości ile waży 300 ml tego roztworu.
300ml - x g
1 ml - 1,3 g
x= 390g
Następnie obliczam ile czystej substancji znajduje się w tym roztworze który waży 390 gram, wiedząc że ma on stęż. 50% tzn że w 100 g tego roztworu mamy 50 gram czystej substancji.
50g - 100g
x - 390g
x= 195g
Następnie obliczam ile roztworu potrzeba aby był on 68% i by w nim znajdowało sie 195 gram czystej substancji, ponieważ jeśli odparujemy z roztworu wodę zmienimy tylko wagę tego roztworu a nie zawartość czystej substancji.
68g - 100g
195g - x
x= 286,7 g
Mając obliczoną wagę roztworu jaki powinniśmy mieć możemy odjąć wagę pierwotnego roztworu od tego który mamy otrzymać i wynik będzie tym interesującym nas czyli ile wody należy odparować.
390g - 268,7= 103,2