Matematyka 2001 kl.1gim. str. 68 ćw 18 i 19

Zad18/68
Do wanny leje się woda z dwóch kranów. Z jednego wypływa średnio 12litrów w ciągu jednej minuty. Ile wody wypływa w ciągu minuty z drugiego kranu, jeśli na napełnienie wanny o pojemności 132litrów potrezeba 6 minut?

Obliczenia:


Zad18/68
W biurze są dwie kserokopiarki. Na jednej z nich w ciągu godziny można skopiować 900 plansz, na drugiej o 450 więcej. Ile plansz można skopiować w ciągu godziny na drugiej kserokopiarce.? Ile plansz w ciągu minuty można skopiować na każdej kopiarce?

Obliczenia:
1kopiarka:
2kop.

3

Odpowiedzi

2009-12-06T01:09:24+01:00
Zadanie 1

132 : 6 = 22 litrów w ciągu jednej minuty


zadanie 2

900 +450 = 1350 ilość produkowanych plansz w godzine za pomocą drugiej kserokopiarki

900 : 60 = 15 plansz w minute za pomocą pierwszej kserokopiarki
(nr. 1)
1350 : 60 = 22,5 plansze w minute za pomocą drugiej kserokopiarki ( nr. 2 )

(moje pierwsze zadanie rozwiązane na tej stronie :) )
2009-12-06T01:12:37+01:00
Zad 18

1 ksero = 900 kop
2 ksero = 900 + 450 = 1350 kop

na drugiej w ciągu 1 godz można skopjować 1350 kop .
w ciagu min na 1 = 15 na 2 = 22,5 plansz
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T01:19:22+01:00
Zad18/68
Do wanny leje się woda z dwóch kranów. Z jednego wypływa średnio 12litrów w ciągu jednej minuty. Ile wody wypływa w ciągu minuty z drugiego kranu, jeśli na napełnienie wanny o pojemności 132litrów potrzeba 6 minut?

12l----60sekund


132-----360sekund
x------60 sekund

x=22

odp. z drugiego kranu w ciągu minuty wypływa 22litry wody.

Zad18/68
W biurze
są dwie kserokopiarki. Na jednej z nich w ciągu godziny można skopiować 900 plansz, na drugiej o 450 więcej. Ile plansz można skopiować w ciągu godziny na drugiej kserokopiarce.? Ile plansz w ciągu minuty można skopiować na każdej kopiarce?

60min=3600sekund

900-----3600sekund 1350-------------3600sekund
x-------60sekund x---------------60sekund

x=15 x=22,5

odp. pierwsz kserokopiarka skseruje 15 plansz, a w drugiej 22,5.