Rowerzysta osiągnął szybkość 18km/h , poruszając się ruchem jednostajnie przyspieszonym z przyspieszeniem 0,25m/s². Oblicz drogę przejechaną w tym czasie.


Proszę o wszystkie obliczenia ;/
pliss jeszcze na dzisiaj potrzebuje thx pozdro ;)

2

Odpowiedzi

2009-12-06T09:41:33+01:00
To tak wzory
s=a * t
18km trzeba zamienic na metry wiec
18km * 1/3600s *1000m = 5 metrow
10 2 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T09:56:23+01:00
Dane szukane
v=18km/h=5 m/s S=? t=?
a=0,25m/s² s=(a*t²)/2
v=a*t
v=a*t/a
t=v/a
t=5m/s / 0,25 m/s²
t=20s
s=(0,25m/s*20s²)/2
s=(0,25m/s*400s²)/2
s=50m

to moje pierwsze rozwiązane zadanie na tej stronie ale / to znak dzielenia mam nadzieje że pomogłem
12 4 12