Odpowiedzi

2009-12-06T09:44:55+01:00
42 x 14=585

585:21=27,86

Odp.Książki zmieściłyby się na 28 półkach.


Pozdrawiam, liczę na punkty. :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T09:45:24+01:00
42×14=588 tyle książek ułożyła bibliotekarka

teraz sprawdzamy ile półek zajęłyby ksiażki, jeśli na jednej półce znajdowałoby saie 21 ksiażek

588:21 =28

gdyby bibliotekarka kładła na jednej pólce po 21 książek, wówczas zajęłyby one 28 półek
1 5 1
2009-12-06T09:46:37+01:00
Bibliotekarka szkolna ułożyła książki na 42 półkach, na każdej po 14 książek. Na ilu półkach zmieściłyby się te książki, gdyby na każdej półce można było ustawić po 21 książek?

42*14=588 tyle jest książek
588:21=28 tyle potrzeba półek aby umieścić 21 książek na każdej z nich
1 5 1