Jeśli do naczynia o pionowych ścianach wpadło w czasie deszczu tyle wody, że utworzyła ona na dnie warstwę o głębokościach 2mm, to mówimy, że spadły 2mm wody . Do prostopadłościennego rowu o wymiarach dna 4m x 8m spadło 8mm deszczu. Ile wiader o pojemności 10 litrów potrzeba, aby zmieścić taka ilość wody?Zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-06T10:00:26+01:00
1m=10dm
1dm=100m

więc
4m=40dm
8m=80dm
8mm=0.08dm

1dm³=1l
40dm*80dm*0.08dm=256dm³=256l
256l:10l=25,6 wiader, tylko trzeba zaokrąglić bo nie ma 25,6 wiadra, tylko 27.

Odp.: Potrzeba 26 wiader o pojemności 10l.
2 5 2
2009-12-06T11:14:05+01:00
Pole prostopadłościanu=pole podstawy razy wysokość
objętość prostopadłościanu=a*b*c
V=a*b*c
a=4m b=8m c=8mm=0,008m
V=4m*8m*0,008m=0,256m3
1m3=1000dm3=1000l
0,256m3=256l
256l:10l=25,6
odp.Potrzeba 26 wiader wody.