Odpowiedzi

2009-12-06T10:02:45+01:00
Http://pl.wikipedia.org/wiki/Nitrogliceryna
http://encyklopediakonpon.blox./html/1310721,262146,21.html?226718

Dwa linki na których mozesz znaleś wszelkie wiadomosci na temat twórcy nitrogliceryny i co to jest nitrogliceryna..
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T10:07:47+01:00
Nitrogliceryna C3H5(ONO2)3 -organiczny związek chemiczny
Inne nazwy :
triazotan glicerolu
nitroglicerol
trójazotan(V) gliceryny
triazotan gliceryny
Jest to ester kwasu azotowego(V) i gliceryny.
(tzn. jest to alkohol)
Jej twórcą jest Ascanio Sobrero ,który otrzymał ją w 1847 r.
1 5 1
2009-12-06T10:18:21+01:00
Nitrogliceryna C3H5(ONO2)3 -organiczny związek chemiczny
Inne:
triazotan glicerolu
nitroglicerol
trójazotan(V) gliceryny
triazotan gliceryny
Jest to ester kwasu azotowego(V) i gliceryny.
Ascanio Sobrero otrzymał ją w 1847 r.