Pani Helena ulokowała na giełdzie kwotę 1000zł, kupując akcje firm X i Y. Po roku inwestycja ta przyniosła 10% zysku, przy czym wartość akcji firm X wzrosła o 20%, a wartość akcji firmy Y o 20% spadła. Ile pieniędzy ulokowała pani Helena w akcjach firmy Y?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T10:14:03+01:00
X-koszt zakupu
akcji X, y-koszt zakupu akcji Y
x+y=1000
1,2x+0,8y=(1,1)*1000
y=250
x=750
6 4 6
2009-12-06T10:26:45+01:00
X+y=1000zł/*(-8)
0,8y+1,2x=1100zł/*10

-8x-8y=-8000zł
12x+8y=11000zł

4x=3000zł/4
x=750zł

x=750zł
x+y=1000zł

x=750zł
y=1000zł-750zł
y=250zł
ODP; Pani Helena ulokowała 250zł w akcjach firmy Y
9 4 9