Hej! Mam dwa zaległe zadania z chemii, kompletnie tego nie rozumiem. Proszę o rozwiązanie zadań i jakieś krótkie wytłumaczenie. Z góry dziękuję. ;]
A to zadania:

1. Wskaż zjawiska fizyczne i reakcje chemiczne.
a) powstawanie szronu; b) zmielenie pieprzu; c) skraplanie pary wodnej; d) spalanie węgla; e) otrzymywanie karmelu z cukru; f) zamarzanie rtęci w temperaturze -39°C; g) rozbicie jajka; h) kwaśnienie śmietany.

2. Które z opisanych przemian są zjawiskami fizycznymi, a które reakcjami chemicznymi? Odpowiedź uzasadnij.
a) Masło wrzucone na rozgrzaną patelnię topi się.
b) Podczas gotowania zupy w zamkniętym garnku, na pokrywce pojawiają się krople wody.
c) Zbyt długo smażona cebula ulega zwęgleniu.

2

Odpowiedzi

2009-12-06T10:49:25+01:00
Zjawiska fizyczne :
zmielenie pieprzu , powstanie szronu , skraplanie pary wodnej , rozbicie jajka , zamarznięcie rtęci w temperaturze -39 stopni C.

reakcje chemiczne :
kwaśnienie śmietany, spalanie węgla, otrzymywanie karmelu z cukru.


zjawisko fizyczne jest to przemiana, w wyniku ktorej nie powstaje zadna nowa substancja, a reakcja chemiczna to przemiana , w ktorej powstaje nowa substancja. ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T10:49:31+01:00
2. a.) masło topi się ale nie zmienia sie materia czyli jest to zjawisko fizyczne.
b.) takze zajwisko fizyczne.
c.) zweglenie to jest reakcja chemiczna poniewaz zmienia sie materia.


zad.1
a. zjawisko fizyczne
b.) zjawisko fizyczne
c.) zjawisko fizyczne <nie jestem pewna> ;d
d.) reakcja chemiczna
e.) reakcja chemiczna
f.)zjawisko fizyczne
g.) reakcja chemiczna

;>