Odpowiedzi

2009-12-06T10:55:46+01:00
Myślę, że narażanie życia dla uratowania kogoś innego zależy od sytuacji w jakiej się znajduke.Jeżeli jesteśmy pewni, że tamta osoba zginie i my podczas jej ratowania (np. pożar) to należy zadzwonić po strażaków. Oni w specjalnych skafandrach wejdą i ją uratują. Gdy jakaś osoba tonie a my umiemy pływać to ratujmy ją. Może stać się nieszczęście zanim przypłynie ratownik. Gdy zobaczymy rozbity samochód i wiemy że są w nim ranne osoby zatrzymajmy się. Zadzwońmy po policje i po karetke. Zatrzymajmy kogoś kto nam pomorze gdy rannych jest wiecej. Zabezpieczmy miejsce wypadku. Udzielmy pierwszej pomocy gdyż to co my zrobimy przed przyazdem karetki może uratować komuś życie. ...(daj jeszcze przykłady). Napisz czy ty uczestniczylas w ratowaniu komuś zycia :)
5 3 5
2009-12-06T10:59:45+01:00
Uważam , że warto narażać życie człowieka do ratowania innego człowieka . Gdy kogoś ratujemy mamy świadomość że komuś pomogliśmy. Nie zostawiliśmy go samego z problemem .Każdy obywatel powinna ofiarować pomoc osobie poszkodowanej .Kto wie czy kiedyś my nie będziemy potrzebowali takiej pomocy.Ratowanie to nie tylko udzielanie pomocy,ale też to podnoszenie kogoś na duchu i wsparcie dobrym słowem.Możemy także ratować kogoś wspierając go pieniędzmi. Warto pomagać każdemu człowiekowi ponieważ to kiedyś do nas wróci w sensie pozytywnym .
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T11:08:49+01:00
Odpowiedź na to pytanie nie może być jednoznaczna.Jednak często sytuacje życiowe zmuszają ludzi do podejmowania tak trudnych decyzji.Wyobraźmy sobie iż w środku nocy wybucha pożar a w domu są dzieci,to co powinien zrobić rodzic?Ratować siebie czy biec po dzieci?Może zginąć razem z dziećmi albo ich uratować.W takim wypadku nie ma czasu na rozmyślanie trzeba działać szybko,pod wpływem emocji.To piękne,że ludzie są w stanie złożyć ofiarę z własnego życia dla ratowania innych.Albo przytoczmy przypadek kobiety,która dowiaduje się że jest w ciąży ale zagraża ona jej życiu.Czy więcej warte jest życie tej kobiety czy dziecka?Wybór trudny,ale trzeba pamiętać że każde życie jest tak samo ważne.Czy trzeba potępiać taką kobietę,która poświęci swoje życie dając życie dziecku?Nie,ponieważ na tym polega ludzka natura,że jest stworzona do podejmowania trudnych decyzji.Dziecko takie,które otrzymało życie kosztem życia swojej matki będzie bardziej doceniać jego wartość.Pamiętajmy jeszcze o ludziach którzy każdego dnia narażają się na utratę życia,wypełniając swoje obowiązki zawodowe.Mam tu na myśli między innymi strażaków,policjantów,pracowników pogotowia.Którzy w najróżniejszych sytuacjach tracą życie ratując innych.Jak wyglądałoby życie bez nich?Trudno sobie wyobrazić.Tak jak życie ma nieopisaną wartość tak poświęcanie swojego żywota za innych jest jeszcze cenniejsze.
5 3 5