Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T11:02:13+01:00
Witaj:)
V=2a/5p+4 - najpierw pomnozymy przez 5p+4 i powstaje
V(5p+4)= 2a - podzielimy przez 2
V(5p+4)/2 = a


1/c=a/2 + b/2 - pomnozmy przez 2
2/c = a+b - odwrocmy te wyrazenia
c/2 = 1/ (a+b) - pomnozmy przez 2
c= 2/ (a+b)
2009-12-06T11:02:35+01:00
Wyznacz a ze wzoru :
V=2a/5p+4

ale czy to jest tylko ułamek 2a/5p czy też w mianowniku jest +4

2a/5p+4=V
2a/5p=V-4 mnożymy obie strony przez 5p
2a=(V-4)*5p
a=(V-4)*5p/2


wyznacz c ze wzoru:
1/c=a/2 + b/2 mnożymy obie strony przez c
1=c*(a/2 + b/2)
c*(a/2 + b/2)=1 dzielimy obie strony przez (a/2 + b/2)
c=1/(a/2 + b/2)