Odpowiedzi

2009-12-06T11:05:54+01:00
Rodzina roslin sandałowcowatych -leniec bezpodkwiatowy, oraz storczyk - obuwik pospolity.
W jaskiniach na terenie ostoi spotkać można nietoperze: mopka i nocka dużego. Ornitolodzy zaobserwowali tu 11 gatunków cennych dla Europy ptaków, są to: ortolan, gąsiorek, muchówka mała, muchówka białoszyja, lerka, dzięcioł średni, dzięcioł zielonosiwy, dzięcioł czarny, kraska, kania ruda, bocian biały.
4 2 4
  • Użytkownik Zadane
2009-12-06T11:05:59+01:00

• Rezerwat Góra Świętej Anny (przyroda nieożywiona), wydmy piaszczyste, leje i misy krasowe oraz wywierzyska skalne
• Rezerwat Ligota Dolna (roślinność ksenotermiczna)
• Rezerwat Grafik (rezerwaty leśne)
• Rezerwat Lesisko (rezerwaty leśne)
• Rezerwat Boże Oko (rezerwaty leśne)

W rezerwatach rosną rzadkie i chronione gatunki grzybów i roślin na przykład: rogownica drobnokwiatowa, buławnik mieczolistny żłobik koralowy. Ponadto bardzo ciekawe są pomniki przyrody nieożywionej – efekty procesów geologicznych (zlodowaceń, krasu wapiennego).
W jaskiniach na terenie ostoi spotkać można nietoperze: mopka i nocka dużego. Ornitolodzy zaobserwowali tu 11 gatunków cennych dla Europy ptaków, są to: ortolan, gąsiorek, muchówka mała, muchówka białoszyja, lerka, dzięcioł średni, dzięcioł zielonosiwy, dzięcioł czarny, kraska, kania ruda, bocian biały



nie wiem czy to ci pomoże, bo konkretnie nie ma nigdzie na pisane ;p
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-06T11:07:16+01:00
Leniec bezpodkwiatowy, storczyk - obuwik pospolity
ortolan, gąsiorek, muchówka mała, muchówka białoszyja, lerka, dzięcioł średni, dzięcioł zielonosiwy, dzięcioł czarny, kraska, kania ruda, bocian biały
5 4 5