Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T11:25:27+01:00
X - ilość kasztanów pod drzewem (przed podnoszeniem)
1/11*x+4=1/9*x /-1/11*x
4=11/99*x-9/99*x
4=2/99*x
x=4:2/99
x=4*99/2
x=198
198-1/11*198-4=198-18-4=176
Pod drzewem zostało 176 kasztanów
2 3 2
2009-12-06T11:56:22+01:00
X - ilość kasztanów na początku:


1/11 * x + 4 = 1/9 x
4 = 1/9x- 1/11x
4 = 11/99x - 9/99x
4 = 2/99x
x = 4 * 99/2 = 198 kasztanów

1/11 * 198 + 4 = 22 - tyle kasztanów wzięli spod drzewa

198-22 = 176 - tyle zostało pod drzewem
1 5 1
2009-12-06T13:05:50+01:00
X - liczba kasztanów

¹/₁₁x+4=¹/₉x
¹/₁₁x-¹/₉x=-4
⁹/₉₉x-¹¹/₉₉x=-4
-²/₉₉x=-4
x=198

198-¹/₉*198=198-22=176

Odp.: zostało 176 kasztanów
4 1 4