Do ciała o masie 400g prztłożono siłę o wartości 3 N. Współczynnik tarcia o stół wynosi 0,4.
Obliczyć mam:
1. Wartość przyśpieszenia ciała
2. Oblicz drogę przebytą przez ciało w czasie 1 s


Ciało o masie 0,5 kg jest ciągnięte po poziomej powierzchni siłą o wartości 4 N. Oblicz współczynnik tarcia o powierzchnię jeśli po czasie 2 sekund ciało osiągnęło szybkość 8m/s

Z pełnym wyjaśnieniem i wzorami

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T11:49:59+01:00
Rozwiązanie dołączam w poniższych linkach, bo jest problem z dołączeniem w załączniku:

http://img709.imageshack.us/img709/4831/image718.jpg

http://img18.imageshack.us/img18/5905/image719.jpg

PS. Proszę o wybór najlepszego rozwiązania (najlepiej żeby to było moje ;)
1 5 1
2009-12-06T17:28:34+01:00
1
m=400g= 0,4 kg
a=F-T/M
T=f*m*g= 0,4 * 0,4kg * 10m/s^2= 1,6N
a=3N-1,6N/0,4 KG
a=3,5m/s
2.
s=at²/2
s=3,581/2
s=1,75m

zad2

Ft =f*m*g
Fw = F-Ft
Fw=m*a
F-Ft=m*(v/t)
Ft=F-m*(v/t)
f*m*g=F-m*(v/t)
f=(F-m*(v/t))/(m*g)
f=(4-0,5*(8/2)/(0,5*10)
f=(4-2)/5
f=2/5
f=0,4