Odpowiedzi

2009-12-06T11:34:19+01:00
Obliczamy ile jest chlorowodoru:
300 g * 20%=60 g

Teraz 60 g to 37% nowego roztworu, więc układamy proporcję:

60 g - 37%
x g - 100%

x=(60 g *100%)/37%≅162,162 g

Obliczamy różnicę w masie roztworów (masę wody którą trzeba odparować):

300 g - 162,162 g≅137,838 g
1 5 1
2009-12-06T12:48:07+01:00
300g-20%
masa wody- 60g
Cp=(ms/mw+ms) * 100%
37%=(60/mw+60) * 100%
mw=102g
240-102=138g

odp. trzeba odparować 138g wody ;]]
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T15:58:11+01:00
Cp1= 20%
Cp2=37%
mr1=300g
ms1=ms2=?
y- masa odparowanej wody

Cp = ms x 100% / mr
Cp x mr= ms x 100%
ms = Cp x mr / 100%

ms = 20% x 300g / 100%
ms = 60g

mr2=mr1-y

mr2=ms x 100%/ Cp2
mr1- y= ms x100%/ Cp2
300g- y= 60g x 100% / 37%
300g-y = 162g
-y=-138g
y= 138g

Odp należy odparować 138 g wody
2 5 2