1. Sportowiec podnosząc sztangę o ciężarze 1500N na wysokość 2m. wykonał pracę o wartości .................. J

2.Silnik motorówki ma moc 3,6kW,a silnik pompy wypompowującej wodę ze studni ma moc 1,2kW.Który z tych silników może wykonać większą pracę w ciągu 60sek. .............

3.Podstawową jednst.miary wartości energii w układzie SI jest ............

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-06T11:35:02+01:00
1.
Sportowiec podnosząc sztangę o ciężarze 1500N na wysokość 2m. wykonał pracę o wartości 3000J

F = 1500N
s = 2m
W = F*s
W = 1500N * 2m = 3000J = 3kJ

2.
Silnik motorówki ma moc 3,6kW,a silnik pompy wypompowującej wodę ze studni ma moc 1,2kW. Który z tych silników może wykonać większą pracę w ciągu 60 sekund.

Silnik motorówki (ten który ma większą moc wykona wtym samym czasie większą pracę)

P₁= 3,6kW = 3600W
P₂= 1,2kW = 1200W
t = 60s
W = P*t
W₁= 3600W * 60s = 216000J = 216kJ
W₂= 1200W * 60s = 72000J = 72kJ
W₁> W₂

3.
Podstawową jednostką miary wartości energii w układzie SI jest dżul (1J)
1 5 1
2009-12-06T11:36:50+01:00
1. Sportowiec podnosząc sztangę o ciężarze 1500N na wysokość 2m. wykonał pracę o wartości 3000 J

2.Silnik motorówki ma moc 3,6kW,a silnik pompy wypompowującej wodę ze studni ma moc 1,2kW.Który z tych silników może wykonać większą pracę w ciągu 60sek. .............

3.Podstawową jednst.miary wartości energii w układzie SI jest Kulomb [C]
1 1 1