Ala, Ela, Jola, Ola, Tola, i Ula mieszkają w bloku czteropiętrowym (z mieszkalnym parterem). Ala mieszka wyżej niż Ela, ale niżej niż Jola. Ola i Tola mieszkają niżej niż Ula. Ola mieszka wyżej niż Ala, a Tola wyżej niż Jola. Która z dziewczynek mieszka na pierwszym piętrze?
Proszę o kompletne rozwiązanie.

3

Odpowiedzi

2009-12-06T11:38:06+01:00
Ala - mieszka niżej niż Jola, czyli nie mieszka na parterze
Jola - nie mieszka na parterze, bo Ala mieszka pod nią
Ula - nie mieszka na parterze, bo pod nią mieszka Ola i Tola
Ola - mieszka wyżej niż Ala, a Ala nie mieszka na parterze, bo mieszka niżej niż Jola
Tola - mieszka nad Jolą, a ta nie mieszka na parterze, bo pod nią mieszka Ala

Zostaje nam Ela :) Czyli, Ela mieszka na parterze.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-06T11:40:34+01:00
4 - ULA
3 - OLA
2 - JOLA, TOLA
1 - ALA
0 - ELA - mieszka na parterze
7 4 7
2009-12-06T12:55:55+01:00